Úspěšný druhý ročník má za sebou módní akce roku Bata Fashion Weekend. Událost představující nejnovější trendy z oblasti módy a designu se letos odehrála v italském Miláně. Poslední víkend v dubnu tak Palazzo Mezzanotte zaplnily módní přehlídky, novinky ze světa obuvnictví a významné osobnosti z oblasti módy, umění a byznysu.
Program Bata Fashion Weekendu se odehrával v sobotu 28. dubna a v neděli 29. dubna. Novinkou letošního ročníku byl živý přenos z nejdůležitějších částí programu. Zájemci tak mohli sledovat přehlídky na facebookových stránkách společnosti Baťa. Na molech se představily nejžhavější novinky z letošních kolekcí. K vidění byly například boty z kolekce Red Label, B-Flex či Bata Heritage.
Kromě módních přehlídek, hudebních vystoupení a světelných a tanečních show, si návštěvníci prohlídli i práci mladých talentovaných designérů. Jedenáct finalistů soutěže Young Designers Challenge zde představilo své návrhy obuvi využívající krystaly české značky Preciosa, která se do soutěže zapojila. Samotná výroba proběhla u světoznámého výrobce italské obuvi Kallisté.
Během sobotního gala večera pak porota v čele s návrhářkou Liběnou Rochovou vyhlásila vítěze letošního ročníku soutěže. S elegantními černými nazouváky z broušené kůže vyhrála studentka pražské UMPRUM Tereza Kanyzová. Ta vsadila na eleganci ale i praktičnost. „Většina soutěžících se rozhodla pro elegantní boty na podpatku. Já jsem chtěla udělat něco na každodenní nošení, ale co bude stále elegantní. Krystaly Preciosa jsou navíc samy o sobě výrazné, takže takové boty už podpatek ani nepotřebují,“ uvedla. Boty nesoucí název Amulet si budou zájemci moci zakoupit ve vybraných prodejnách Baťa po celém světě.
Na slavnostním večeru se také představila zpěvačka Lenny, která se stala letošní globální tváří značky Baťa. Hostům zazpívala svou novou píseň Enemy, která je inspirována celosvětovou kampaní společnosti Baťa Me & Comfortable With It, která upozorňuje na přežité stereotypy a podporuje myšlenku jedinečnosti a zdravého sebevědomí každého bez ohledu na módní diktát. „Tento rok jsme v rámci Bata Fashion Weekendu rozvinuli myšlenku naší kampaně Me & Comfortable With It, která propaguje zdravou sebedůvěru a bojuje proti předsudkům. Snahou bylo transformovat kampaň do reálného prostředí a veškeré aktivity v rámci Bata Fashion Weekendu to demonstrovaly,“ dodal Thomas Archer Bata, šéf marketingu společnosti Baťa.